Cykl pereł dendroflory Wzgórz Twardogórskich 2020 odwołany.
W zamian Saga o dębach Szczodrego.
Chyba tylko nieliczni ludzie są w stanie powiedzieć, że sytuacja związana z koronawirusem w żaden sposób nie wpłynęła na ich codzienne funkcjonowanie prywatne i zawodowe oraz plany. Wprowadzony na początku kwietnia całkowity zakaz wchodzenia do lasów, który wczoraj, w dniu 20. kwietnia został odwołany, pokrzyżował mi plany związane z wiosennym gromadzeniem materiału do cyklu pereł dendroflory Wzgórz Twardogórskich 2020.
Trzy tygodnie kwietnia są dla mnie bardzo ważne pod kątem wypraw dendrologicznych, ponieważ drzewa sędziwe znajdują się jeszcze w stanie bezlistnym, a dzień jest już na tyle długi, że można podczas jednej wycieczki obskoczyć bardzo duży kawałek terenu. Na wczoraj zaplanowałem całodniową wycieczkę do Bukowiny Sycowskiej i okolic, licząc na to, że zdołam sfotografować i pomierzyć większość drzew. Za kilka dni, ponownie planowałem pojechać w bukowińskie rejony, żeby tylko zdążyć z zebraniem materiału przed coraz mocniej postępującą wegetacją.
Czasami jednak życie pisze inne scenariusze i krzyżuje plany. Tak było wczoraj, kiedy pociąg relacji Wrocław – Ostrów Wielkopolski, w którym jechałem, dojechał do Oleśnicy i zepsuł się na tyle, że nie mógł pojechać dalej. Według oświadczenie konduktora, z Wrocławia miał wyruszyć drugi skład, do którego mieli się przesiąść pasażerowie z zepsutej jednostki. Tyle, że po ponad godzinnym opóźnieniu, pociąg zastępczy nadal nie wyjechał z Wrocławia.
W związku z tym, postanowiłem wsiąść do pociągu, który jechał z Namysłowa do Wrocławia i wysiąść w Długołęce. Z Długołęki poszedłem do lasów Szczodrego i odwiedziłem rosnące tam najokazalsze drzewa. Tereny te przedeptałem już w zimie i sfotografowałem oraz pomierzyłem najgrubsze drzewa, wśród których 99% mocarzy dendrologicznych to dęby szypułkowe.
W drodze powrotnej z Długołęki, dowiedziałem się od jednego z pasażerów, że pociąg “ratunkowy” do tego zepsutego w Oleśnicy, wyruszył z Wrocławia dopiero po ponad dwóch godzinach, po czym utknął gdzieś na trasie, ponieważ też się zepsuł… ;)) Utwierdziłem się w słuszności mojej decyzji w dezercji z zepsutego składu oraz wycieczce do Szczodrego. Swoją drogą, niezłe złomy i graty wystawili kolejarze na trasę…
Chociaż do pełnego ulistnienia drzew, które miałem w planie opisać w tegorocznym cyklu PDWT 2020 jeszcze trochę brakuje, to i tak nie wyrobię się z zebraniem materiału, ponieważ potrzebowałbym odbyć co najmniej 3 wycieczki, aby wszystko zapiąć na ostatni guzik. Tymczasem wegetacja nie poczeka i zakryje większość drzew w ciągu najbliższych dni. Zatem postanowiłem ostatecznie przełożyć cykl pereł dendroflory na przyszły rok. Do tego czasu zdobędę bardzo dużo materiału.
Natomiast w zamian, napiszę cykl o dębachSzczodrego, ponieważ okazy, które tam rosną i które udało mi się odnaleźć, w pełni zasługują na szczegółowe pokazanie i opisanie. Cykl nazwałem “Sagą o dębach Szczodrego”. Wystartuje on w pierwszym lub drugim tygodniu czerwca i jestem przekonany, że będzie on interesujący. Zaprezentuję w nim potężne i przepiękne drzewa.
Podziel się na:
2 KOMENTARZE
Witajcie Towarzyszu:)
Tak to już jest z tymi pociągami. Dawniej dewizą PKP było ” pragniemy Państwa zapewnić że dołożymy wszelkich starań aby opóźniony pociąg odjechał we właściwym kierunku:)
Pozdrawiam serdecznie
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.AkceptujęOdrzucićWięcej
Polityka prywatności & Cookies
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Witajcie Towarzyszu:)
Tak to już jest z tymi pociągami. Dawniej dewizą PKP było ” pragniemy Państwa zapewnić że dołożymy wszelkich starań aby opóźniony pociąg odjechał we właściwym kierunku:)
Pozdrawiam serdecznie
Cześć Wojtek.
Sęk w tym, że czasami, pomimo tych starań, pociąg nawet na bocznicę nie jest w stanie odjechać. ;-))))